söndag 30 september 2018

Fotning...

...I fredags körde vi lite fotning på salongen. Det är internationell kaffedag på måndag så vi tänkte göra en passande bild för insta. Spännande att se resultatet 😎 Så roligt att få proffsigt hjälp för det. Bilden kommer på onsdag upp på bloggen - vill du se den innan: gå in på @nailfashion_studio insta, från och med måndag är den där .

I lördags så började vi dagen med härlig Thai massage på Chaba, det stället vi går på ligger på Östra långgatan i Sundsvall, precis vid Q8 och Quality hotell. Jag älskar massage, hade jag råd skulle gå dit varje dag efter jobbet😀


Vi var förbi Bilbolaget och kollade på några bilar. Vi har tänkt att byta ut vår bil till mindre bil. Vi är ju nu 3 i familjen + bubben och vi känner att den vi har nu är för stor för oss. Vi bor i stan, vi jobbar i stan. Mindre bil skulle passa oss bättre. Dessutom mindre bil har ju mindre kostnaden också. Jag gillade verkligen V40. Ska se om det bli någon byte här. Kanske bli en annan bil...


Idag är det verkligen toppen dag! Soligt och mysigt. Igår var det en deppig dag - grått blåsigt och lite folk...
Men fick lite skratt igår när bubben såg en katt som han inte tyckte om så mycket😂 Det är så häftigt hur en katt kan vara så stark och visa dominans....Nu är min hund ganska rädd av sig men han var väldigt nyfiken tills han såg katten närmare😂 Då ville han gå vidare ganska fort...

Vi åkte en sväng till vår stuga, vi gjorde vinter där, plockade in möbel, stängde av vatten och el.
Bubben tog sista chansen och badade - han bara älskar att få vara i vattnet..


När vi kom hem så tvättade jag honom med varmt vatten och torkade honom ordentligt...Är verkligen noga att torka så vi inte får "hot spot" igen - en fukt eksem hundar kan få...Det var inte roligt (det gör väldigt ont och klias) och inte billigt heller kan jag säga...Han fick den i våras, så vi har lärt oss nu att vara noga med att torka ordentligt..

Nu är han fin igen:


Nu ska vi göra kväll - det är en spännande vecka som skall komma. Har sökt handmodeller för några nya projekt som vi har hittat på - tillsammans med min man och hans team på McGarrett...Vi ska utveckla och ta vidare Nail Fashion Studio och Aurum Nails nagelprodukter..
Kommer sätta ihop en handvård serie nästa vecka som förhoppningsvis kommer bli klar för kunderna i november...Proverna kommer någon dag nästa vecka. Jag är verkligen noga att produkterna håller hög kvalité..
Puss och kram!
Hör på onsdag🙋

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg