söndag 23 september 2018

Dagarna...

...har gått fort: har hunnit mycket som vanligt 😅 I torsdags fick jag veta att jag fick ta försäljningsställen från RD - otroligt generöst och snällt av de. Fick tok planera och stressa att få ihop logistiken då vi fick montera ner allt och köra bort så fort som möjligt - och såklart få man anpassa sig... Ringde runt och på 30min hade jag planerat ihop ner montering, körning och bär hjälp - om det inte går så går det ändå 😂 Så på fredag ordande vi allt...
I torsdags var det riktigt höst dag - jag tog en lång promenad med bubben.. vi har våra mys kvällar som vi njuter tillsammans...Vi stannade till vid vår vackraste kyrkan där vi gifte oss - den är så fin!


På fredag fixade min älskling lunch åt mig vilket var väldigt lyxigt då jag äter nästan alltid egen mat som jag tar med mig hemifrån, otroligt sällan unnar jag mig lunch på stan ( oftast har jag inte ens lunch tid bestämt då jag försöker jobba istället - äter när jag får tid...inte så bra men det funkar😅)
Min favorit lunch ställe på stan är Ping Pong den slår alla ställen tycker jag - så otroligt god mat! Luncherna är oslagbara!
Fick veckans lunch: ris med laxbitar...Alltså den var magisk! 😋 Alla frågade vad jag åt det luktade så gott och fräscht!


Men det blev lunch med lunch möte - såklart! Jobbade även då..Planering, planering, placering...Har man lite att göra så ser man till att man ha mer att göra!

Eftersom jag var borta i onsdags fick jag jobba igen på lördag...så min helg började kl.13:00 på lördag... Tycker att det kan vara skönt att jobba ibland så på helgen, brukar planera längre tid åt kunden så det bli inte så stressigt..
Jag brukar stor handla på helgen så vi åkte först till Lidl och handlade där - deras utbud av grönsaker och frukt är bäst - bra pris och kvalité. Mycket ekologiskt och det försöker jag handla så mycket jag kan...

Sen åkte vi till Willys och laddade med vegansk från Oatly mest - jag tycker väldigt mycket om deras produkter. Så jag testade nytt pålägg t ex och ny mjölk 2,8%...Nöjd som vanligt...Jag köper till och med vegansk vin - den är min favorit😋
Smör som vanligt från Naturli och vi har till och med byt ut osten till Violife Cheddar😁


Testade till och med Vego middagskorv och den smakar hur bra som helst...Så vi körde gammal klassiken - korv med makaroner..Lördags fin middag😅


Min dotter köpte till mig lyckokakan i lördags och det var story of my life: allt kommer ta tid och jag vill att allt ska hända igår😭

Idag så monterade vi upp försäljningsställe - det bli ngt nytt igen för kunder😂 Jag brukar ju ändra då och då på salongen...Gjorde bokförning ( brukar göra det jag kan resterande gör vår bokförare)...Bra att ha lite koll tycker jag...
Nu är jag trött och slut...och det är vi alla här hemma...det har varit en lång vecka och imorgon är det ny vecka...😕Inte mycket ledigt denna gång men kanske mer nästa vecka...Skulle vilja se på Astrid film, ska se om jag hinner...den är lång, typ 2h...Har sett dokumentären på SVT och tyckte om den så jag tror att filmen kommer falla mig i smaken, gillar filmer som är verklighets baserade...

Ses på onsdag!
Puss och kram!🙋

1 kommentar:

  1. Someone essentially help to make significantly articles I would state. That is the first time I frequented your web page and to this point? I amazed with the analysis you made to make this actual publish incredible. Great job! for more information visit our website

    SvaraRadera

Populära inlägg