söndag 23 januari 2011

Gele som nagellack!

Som jag skrev i min tidigare inlägg så skulle det bli en spännande helg för mig så blev det också. Jag var nämligen i Gävle på Studio Q och fick lära mig ett nytt märke här i Sverige - Kudos som är lanserat av Iryna Giblett.
Varför just Kudos? Jag var intresserad av Gentle Gel serie som är en upplösbar gele vilket innebär att man kan okcså använda den som vanlig nagellack på naturliga naglar utan ngn förstärkning och få färgen att hålla på naglar upp till 2 veckor!
Ett kanon alternativ för den som vill ha lackade naglar med en lång hållbarhet men vill inte förstärka naglar med gele. Plus lacket torkar i lampan bara på 2min.
Man använder samma princip som i vanliga fall när man lackar naglar - bas, färg och top lack.
En sån där behandling tar ungefär 30-40min med mini manikyr.
Med fransk manikyr mellan 40-50min med mini manikyr.
Och man behöver inte vänta tills lacket har torkat! Man är klar att gå på en gång :)
För att lösa upp den använder man aceton.

En sån där lack är kanske mer känd som Shellac från CND.

Här är 10 färger plus den vita som kan användas för fransk manikyr.
OBS! Färger är mycket snyggare än dem syns här. Svårt att fånga riktiga färger med min kamera i alla fall :(


En kit med gele-lack serie som kallas för Gentle Kudos Gele. Jag tog hem alla 10 färger som fanns just nu. PS! Du som nagelteknolog kan se på mallar här - den är två sidig - en sida kan användas för plattare naglar andra sidan för rundare naglar! Två problem i en lösning :)


Lite tips och tricks som vanligt, alltid uppskattat:)

2 kommentarer:

  1. Vad kostar dem? Är det i bruk eller flaska?

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia!
    Gele lacket är endast för utbildade nagelteknologer, är du det så få du kontakta Studio Q för prislista.
    Hoppas du fick svar på din fråga :)
    Kristiina

    SvaraRadera

Populära inlägg