onsdag 13 februari 2013

Indigo Nails - nagel produkter med det lilla extra för oss nagelteknolger!

Efter drygt 2 år sökande och provande har jag hittat det jag har sökt i nagel produkter som för mig är A och O - kvalité och hållbarheten i ett och samma märke! Och det jag ville också dela det med er, kära kollegor! Detta innebär att jag kommer vara exklusiv distributör för Indigo Nails nagelprodukter i Sverige som kommer att heta Indigo Nails of Sweden! Web shoppen kommer att öppnas i April och är enbart för diplomerade nagelteknologer.

Igår fick jag mitt första paket från Indigo Nails Lab med prover och färger - jag kände mig som ett barn på jul afton! Hur kul är inte vårt jobb!? Utvecklingen går bara framåt och Indigo är verkligen bra på att ta fram nya färger och produkter kontinuerligt vilket gör att det bli aldrig tyst - den hörs och syns överallt!

När man pratar om kvalité då ställs det högst upp i listan - okej är inte acceptabel - det ska vara bäst! Dem lyssnar noga kollegor och andra nagelteknologer, detaljerna är viktiga - dem vet att vi är värda produkter som är skapat med passion och intresse!

Varför föll jag för Indigo? Det ska jag berätta! Vi gör mycket det klassiska franska manikyren här uppe i Sundsvall och jag har ständigt sökt det bästa vita gelén som är lätt arbetat, rinner inte och man kan skapa finaste smilen. Och jag hittade den - Indigo Igloo White Cream gele. Vad är unikt med den är att den har "mousse" liknande viskositet som håller gelén stilla. Det gör att den är lätt att applicera och lätt att dra smile linjen utan att det rinner eller bli ojämn - det är riktig nöje att arbeta med den. Kolla konsistensen:

Sen finns det gele som heter Easy Shape:
Indigo Easy Shape har en fast form vid modellering - den rinner inte samt väldigt mjuk och lätt arbetat. Underbar för reverse teknik! Samt är den bra som camouflage gel om man vill bara lysa upp nagelns naturliga ton, då lägger man bara ett tunt lager. Ett riktigt måste kan jag säga, jag använder den varje dag.....

Indigo har båda primer i sitt sortiment - det vanliga och syra fria som är anpassad för svaga, skadade och väldigt känsliga naglar. Jag gillar att det finns båda för att många märke har gått över till syra fira primer eller helt primer fira metoder och jag tyvärr kan inte påstå att det är det bästa för att i teori låter det fint men i praktik (i dem flesta fall) håller det inte alls. Jag har läst mycket om detta och även nagelvärds gurun Doug Schoon berättar att det kommer alltid finnas kunder som behöver primer, läs om detta här. Det ska vara upp till oss att göra beslut om kunder behöver primer det eller inte, så man ska ha båda i sitt sortiment.


Så nu har jag faktiskt beställt och kombinerad själv ett kitt som heter - Perfect French with Indigo :) Det betyder att du bokar tid med mig och vi går tillsammans genom produkterna och applicering. Jag tycker att det är viktigt att du skulle kunna få fråga i lugn och ro och se hur jag använder produkterna. 
Du betalar inget extra för min tid utan du betalar endast för produkterna. Så klart kan du beställa produkterna utan att boka tid med mig! 

Perfect French with Indigo innehåller:
- primer 15ml
- bas gele 15ml, 
- easy shape 15ml
- igloo white cream 15ml
- valfri bygg gele - rose pink, clear builder eller perfect clear 15ml
- top glans 5ml

Priset är 1400:- plus moms

Produkterna kommer att komma in nästa vecka! OBS! jag kommer att bli ju borta vecka 9-10 men vecka 11 är jag tillbaka och då kör vi vidare som vanligt :)

 För att boka tid eller för att kunna beställa produkterna gör så:
Skicka följande uppgifter till kristiina@kickiz.com
- namn och org.nr
- adress
- bild på diplom

Och dagens bild kommer här:

1 kommentar:

  1. Fan vad roligt! Kommer du att sälja akryl också? Jag jobbar nämligen en del med indigos akryl och anser att de ÄR BÄST!

    SvaraRadera

Populära inlägg