lördag 12 september 2009

Ute i skogen

Igår efter lång och rätt så stressig dag tänkte jag att det kan bli rätt så skönt att göra något lugnande. Det tog lite tid men till slut övertalade jag min sambo Janne att gå ut i skogen och leta efter några svamp. Och vi var inte så beskvikna kan jag säga. Allt detta hittade Janne..



Och allt detta hittade jag...



Det tog nog tid att rensa dem, jag höll på med dem två dagar. Först måste man rensa dem, sen förvälla....



Låt dem svalna, in i fryspåse och direkt in i frysen.



Och till luch? Självklart blev det stekt färskt potatis med kantareller, lite lök, dill, salt och peppar. Våran trogen vän, som jag ibland kallar för "damsugare", bara hoppades att det skulle ramla några bitar på golvet.



Mysig lunch ute på våran nya altan... Här sitter nöjd Janne :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg