söndag 6 september 2009

Paraffinbehandling



Som ni vet så gör jag paraffinbehandling både för händerna och fötterna. Paraffinbehandling används för att reperera, återfukta och mjuka upp torra händer och fötter. Men inte alla vet vad behandling innebär så jag tänkte att beskriva det steg för steg.

Steg 1. Jag rengör kundens händer med rengöringslotion som innehåller eteriska oljor av citron, rosmarin och lavendel.

Steg 2. Sedan applicerar jag fuktgivande emulsion för händerna med kollagen och elastin.Den ger överhudens yttre skikt näring och fukt.

Steg 3. Då doppar man ned hand i paraffinbadet, väntar tills paraffinet stelnar, för in hand i en plastpåse och sedan i frottehandske. Låter verka ungefär 15-20 minuter.

Steg 4. Vi tar ut händer och tar bort paraffinet från händer. Sedan masserar jag händer in med specifik handkräm.

Voi-la! Dina händer kommer att kännas mjuka och lena. Hela behandlingen ger en känsla av välbefinnande och avkoppling. Allt samma görs med fötter.
Riktig lyx i vardagen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg