tisdag 23 augusti 2011

Vardag och rutiner...

... är tillbaka och det är faktiskt rätt så skönt. Skolan har börjat och jag har börjat jobba som vanligt fr. 08.30 -16.00. Men idag stannade jag längre och skulle ha en kund till kl.18.00. Kände att jag måste hjälpa henne annars kommer hon tappa alla naglar :P
Jag hade alltså 2 timmar på mig och vad gör man då? Städar så klart, fick ordning på mitt arbetsplats, putsade gele burkar, tog undan det som jag inte använder längre osv....Och tiden går ju fort när man ha det roligt:)
Och så var det dags för att ta emot min kund och...hon kom med en vacker blomma med ett kort där det stod - Du är Bäst! :)

Tack snälla M, jag verkligen uppskattar det! Jag har sånt tur som har så trevliga och tacksamma kunder :)
Och från mig fick hon nya designade naglar...


Hon vill ha ljusa naglar denna gång och vi nästan gjorde fransk manikyr men som tur kan hon inte motstå glitter så det blev ljus rosa nagar med ljus lila och vit glitter.

I lördags hade vi gäster och då åt vi kräfter, älskar kräfter :) Samt åt vi surströmming vilket jag också älskar fast jag är inte svensk. Surströmming med färsk kokt potatis, mycket lök och creme fraiche - hur gott som helst! Hörde att man ska dricka socker dricka till så nästa gång ska jag prova det....

Har varit mycket i skogen och plockat svamp. Hittade denna stora karljohan, den var verkligen gigantisk:

Jag var faktiskt sur att jag hade inte upptäck den tidigare... karljohan är otroligt god svamp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg